NuffnangX

Search This Blog

Daisypath - Anniversary

~ Hey, It's Me! ~

My photo
Petaling Jaya/Gurun, Selangor/Kedah, Malaysia
seorang isteri kepada jejaka kacak (amboi, puji hubby sendiri la plak!), Mama kepada 3 orang anak, macam kembar dah depa bertiga....hihihi....love them so much!

~ My Lovely Friends ~

Thursday, July 21, 2011

HIKMAH DI SEBALIK KESABARAN

Alhamdulillah....syukur sekali lagi ke hadrat Illahi....di atas limpahan rezeki yang x pernah putus-putus ni. Sekali lagi kami berdua dimurahkan rezeki.

Rezeki yang amat kami tungu. Allah kurniakan kami cahaya mata pula. Alhamdulillah..... Memang rezeki lepas aku berpindah dok dekat dengan hubby, akhirnya kami dikurniakan cahaya mata sulung kami. Masih baru je lagi. Baru menginjak 6 minggu usia kandungan ku.

Ya Allah aku bersyukur atas kurniaan ini. Memang ini yang kami tunggu-tunggukan. Lindungi kami dari segala kezaliman, kepayahan dan kesusahan. Hanya pada Mu aku berserah.

Kengkawan semua doakan kesihatan kami berdua ye......


Tuesday, July 12, 2011

PENANGAN SI PUTIH....

Salam semua....
Nak bgtau korang semalam kereta Saga FL (Si Putih) aku dah ada depan mata. Hubby aku pnya pasal la ni asyik dok bertangguh ambil kereta tu. Alhamdulillah, syukur Allah limpahkan rezeki untuk kami berdua.

Pagi tu aku dengan hubby pergi kerja naik motorsikal ja. Balik pula naik kereta baru. Tak boleh tahannya hubby aku bawa tanpa buka plastik. Memang bau kedai lah....hahaha.... Nasib baik orang-orang kat ofis ni dah xde. Kalau tak kena bahan la plak kan.

Hubby aku amik aku semalam dengan senyuman yang sangatlah meleret. Sangat-sagat meleret ok...hahaha... Lepas tu hubby bawa g makan kat KFC. Buat tak xtau ja la walaupun semua orang mengalihkan pandangan tengok kereta kami yang masih dalam bungkusan plastik tu. Entah bila hubby aku nak buka. Masa makan tu pun hubby aku sikit pun x mengalihkan pandangan kat kereta kami tu.

Bila aku tegur, hubby siap jawab "B takut kereta calar".....kekeke.... Nampak sangat betapa bangga dan seronoknya bila dapat kereta baru. Perangai biasa kot bila kita dapat kereta baru?...hehehe

Habis makan kami bertolak balik rumah.  Sampai ja rumah kena kemas garaj kat belakang rumah pula. Punyalah hubby takut bercalar Si Putih kan. Bekerja keras la kami dua laki bini menyediakan ruang untuk Si Putih. Si Merah pula tempat dia memang di garaj hadapan. Rileks ja Si Merah.

Masuk ja rumah, buatkan sup cendawan untuk hubby. Korang nak tau apa hubby aku buat lepas tu? Hubby suruh ambil manual Si Putih. Dok baring atas sofa nak khatamkan manual Si Putih. Sampai dah x ingat nak mandi....hehehe... Aku layankan ja la hubby aku tu. Esok-esok aku gak yang senang kalau terjadi apa-apa kat Si Putih tu kan. Lepas ni Si Merah akan dapat tuan baru. Kak Cik pula jaga Si Merah.

Ni lah al kisah hubby aku yang terlebih seronok dengan kehadiran Si Putih.

Sunday, July 3, 2011

LANGKAWI PERMATA KEDAH

Semalam aku & famili hubby iaitu Mak Abah, famili Kak Da & famili Kak Cik menuju ke Langkawi. Pada mulanya Aku & hubby amik Mak Abah dari SP menuju ke AS sebab Abah kena hadir majlis reunion di Hotel Regency. Majlis itu sebenarnya dari 1-3 Julai. Tapi Abah xnak tidur di hotel, jadi Abah jumpa kengkawan lamanya masa hari Jumaat sahaja.

Malam tu Abah dengan mak tidur kat rumah kami. Abah yang rancang kami pergi ke Langkawi. Boleh jumpa adik Jai di kem PLKN di sana. Kami semua berkumpul di rumah aku kecuali Kak Cik. Kami berjumpa di jeti Kuala Perlis.

Sampai di Langkawi, hanya dapat sewa 2 buah kereta. Hajat nak bawa van x kesampaian. Semua dah 'fully booked'....hehehe.... Kami kan rancang 'last minute', terima je la apa yang ada.

Kami makan tegah hari bersama adik Jai di kem PLKN. Nasi memang dah bawa dari rumah. Kami beli lauk & pinggan mangkuk polisterin kat kedai sahaja. Berselera semua makan. Maklumlah semua dah kelaparan.

Kira-kira 2.30 petang kami keluar dari kem. Kami menuju ke Pekan Kuah. Syurga membeli belah di Langkawi. Tak banyak sangat yang Mak & kakak-kakak ipar aku beli. Beli mana yang harga barang lagi murah kat sini sahaja.

Kemudian hubby bawa kami ke Tanjung Rhu. Memang sangat cantik pemadangan di sini. Lagipun x ramai orang yang datang sini. Tempat ni agak pedalaman. Resort pun agak ekslusif. Ramai pelancong luar yang datang di sini. Hubby aku sajalah tanya pakej honeymoon. Nak tergelak dia dengar harga...hahaha.... Sudah pasti la mahal....hehehe...Sampai kat pantai kami melepak sambil menjamu mata....hehehe...

Lepas tu bersiap-siap bertolak pulang la. Feri balik jam 7.00 petang. Lepas tu kami semua menjamu selera di restoran nasi kandar di Changlun. Kami berpecah la sebab masing-masing ada destinasi berbeza. Kak Cik balik UUM, Kak Da balik Penang, Mak Abah tumpang Kak Da balik sampai di Kota Abg Mi akan bawa balik KKM dan kami berdua balik AS.

 Inilah kisah ronda-ronda Langkawi dalam masa 1 hari......kekeke...

-->

ALHAMDULILLAH.....25 TAHUN SUDAH.....

Genap 25 tahun umur aku pada 30 Jun yang lalu. Terima kasih kepada kengkawan yang wish. Ingat gak korang kat aku kan....hehehe....

Hadiah yang paling best aku dapat adalah dari hubby. Memang sangat surprise! Tiba-tiba ja sejambak bunga ros dihantar ke ofis aku. Memang sangat terharu. Terima kasih, sayang...... 

Lepas tu ada 1 lagi kejutan. Pada hari yang sama aku tandatangan perjanjian hak milik kereta. Masa ni hubby aku tengah sibuk perlawanan bola tampar antara ofis. Kelam kabut kami pergi uruskan.

Alhamdulillah.....atas nikmat Mu ini Ya Allah.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...