NuffnangX

Search This Blog

~ Hey, It's Me! ~

My photo
Petaling Jaya/Gurun, Selangor/Kedah, Malaysia
seorang isteri kepada jejaka kacak (amboi, puji hubby sendiri la plak!), Mama kepada 3 orang anak, macam kembar dah depa bertiga....hihihi....love them so much!

~ My Lovely Friends ~

Monday, August 15, 2011

PENANGAN NEBES FIRST TIME G CHEK UP...HEHEHE....

Salam 1 Malaysia....

Lama gak aku tinggalkan dunia blogging ni. Emosi sekarang berubah-ubah membuatkan aku  x ada mood nak mencoretkan sebarang khabar berita. Tapi hari ni aku terajin sikit. Kekuatan tu dah kembali agaknya....hehehe...

Semalam buat pertama kalinya aku pergi check up kat klinik. Baru je nak buat  buku merah tu. Buku rekod  untuk ibu mengandung. Aku daftar kat depan rumah aku ni je. Senang, bila time check up aku jalan kaki pun boleh. Tapi semalam hubby bawa aku naik kereta gak. Kesian kot kat wifenya ni. Dahla cuaca panas tambahan pulak sedang berpuasa ni.

Semalam memang masuk lewat kat ofis. Dalam kul 8.30 pg, aku & hubby bertolak dari rumah. Sampai je kami disambut oleh kakak jururawat yang manis. Lagipun xde orang. Rileks je la masuk kan. Kami pun beritahulah nak buat buku merah tu. Lepas tu akak jururawat ni kata memang boleh buat tapi kalau nak check up xdapat la sebab hari ni doktor xda. Sebab hari ni adalah waktu untuk akak2 jururawat ni buat lawatan rumah ke rumah.

Akhirnya kami buat buku dan buat check up untuk berat dan tekanan darah sahaja. Lepas ni kena pergi di Klinik Kesihatan Langgar. Hari ni kat sana ada doktor. Tengah syok sembang-sembang kami pun minta diri untuk gerak ke Langgar pula.

Baru je bangun hubby pelik tengok buku aku tu. Hubby siap boleh tanya napa kat nama ibu aku isi nama mak aku? Sepatutnya nama aku la kan...hahaha.... Aku la yang salah tulis tu. Habis comot buku aku kena betulkan balik.. Ni nebes punya pasal la...pertama kali kan. Selalu kalau kat borang kalau ada nama ibu memang letak nama ibu kita la kan. Boleh plak aku terlupa aku ni dah nak jadi ibu pun...hahaha...Habis kena gelak dengan hubby & akak jururawat tu. Nasib baik xde orang, xla malu sangat. Sampai masuk kereta la hubby perli aku...jahat tau....

Hubby pun drive la nak pergi ke Klinik Kesihatan Langgar tu. Mula-mula tu kelam kabut gak la nak cari. Hubby kata tau tapi rupanya dia bayangkan tempat lain. Sebenarnya tempat tu bagunan peladang. Nak pecah perut kami berdua gelakkan perangai masing-masing. Penangan nebes la ni. Hubby aku pun berjangkit...hahaha...

Hubby patah balik ke Klinik Desa. Sampai ja dah xda orang. Akak jururawat dah mula tugasan dia buat lawatan. Ambil la no tel klinik kat depan pintu tu. Cuba call tapi xdapat pun. Hubby pun cuba g balik tempat tu. Kali ni kami pusing sampai habis kawasan tu. Akhirnya jumpa la jugak.

Sampai ja bagi buku aku kat jururawat. Bila sampai turn kami sesi amik darah pun bermula. Agak ngeri kisah ini. Depa nak amik darah kat urat tangan aku yang sebelah kiri, tapi urat tangan kau halus sangat, susah nak amik. Lagipun yang buat tu pelatih. Masing-masing pun takut-takut lagi. Aku lagilah takut tengok keadaan macam tu. Lepas cuba pulak tangan sebelah kanan, budak pelatih ni plak takut sangat. Akhirnya senior depa yang  buat. Senang ja dia amik darah aku. Lepas tu giliran hubby plak. Hubby pun sebelah kanan ja boleh amik.

Lama gakla menunggu untuk jumpa doktor. Akhirnya aku masuk. Dapatla tengok doktor scan tummy aku tu. Hubby aku dengan wajah teruja tengok. Doktor yang check aku tu pun due date dia sama dengan aku....hehehe....Gila hepi tengok gambar scan tu. Doktor kata semuanya ok. Baby pun jantungnya dah mula berdegup. Baby dah 9 minggu lebih sekarang ni. Alhamdulillah...syukur sangat....Lepas tu kami pun keluar g amik time slip & vitamin sebab kat klinik desa dah habis.

Kemudian hubby bawa aku pergi ke Pos Laju amik barang aku. Buku pasal baby gak...hehehe....
Hubby hantar balik. Kemudian hubby bersiap-siap nak ke KL bawa bos g meeting. Nasib baik hubby dah amik mak & abah mertua  serta Dik Jai malam semalam. Xla aku dok sorang2 kat rumah. InsyaAllah hari dapatlah berbuka sama hubby balik. Rindula....hehehe...

Temujanji lepas ni adalah pada 14 September 2011.....


1 comment:

Nadzshirah Nadzlan said...

da gi wat buku ker..aku da 10 weeks tp xwat2 lg buku..mcm xsure bl sptutnye pg wat buku 2..
lack of knowledge..
rjin2 r share info ngan aku yeh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers