NuffnangX

Search This Blog

Daisypath - Anniversary

~ Hey, It's Me! ~

My photo
Petaling Jaya/Gurun, Selangor/Kedah, Malaysia
seorang isteri kepada jejaka kacak (amboi, puji hubby sendiri la plak!), Mama kepada 3 orang anak, macam kembar dah depa bertiga....hihihi....love them so much!

~ My Lovely Friends ~

Thursday, November 21, 2013

OUR SPECIAL DAY


Salam semua,
 
Arini nak sambung pasal anniversary kami lagi....
boleh pula ada sambungan kan....hihihi...
 
Kali ni nak cite pasal sambutan je
Kami sambut secara kecil-kecilan je
Anak-anak pun masih xfaham sangat
Kakak pun sibuk dgn kartun Upin Ipinnya
Mama & Abah tengah potong kek pun dia boleh buat xtau je
Adik pulak ronda-ronda naik walker sambil mengemas
kemasla sangat kan...
hahahaha.....
 
 
Planning asal aku sebenarnya nak surprisekan mr. Hubby
dengan kek n hadiah untuk dia la
alih-alih sehari sebelum anniversary kami ni
mr. Hubby yang buat kejutan dulu
Dia dah beli kek siap-siap dah
hehehe...
siap simpan terus dalam peti ais kat rumah tu
buka je peti ais tengok dah ada kotak kek
 
 
Pandai berlakon mr. Huby ni
dia boleh buat xtau je
balik dari kerja
dia siap tanya nak makan special x
aku pn dgn blurrnya jawab ok je la
makan ko...hahaha
xterfikirla aku mr. Hubby nak sambut
Anniversary kami...
kuikuikui......
 
Memang special la
siap dengan
Siakap Stim Limau
Tom Yam Campur
Kerabu Udang (sebenarnya mr. Hubby request kerabu kaki ayam tapi xde)
Timun & Sambal Belacan
 
Tapi kek anniversary kami tu
20.11.2013 baru aku boleh buka
hehehe....
sedap tau korang
Oreo Cheese Cake tu.....
sedap sangat.....





Oreo Cheese Cake

Special for mr. Hubby

Muka hepi dapat hadiah...kikiki.....




Wednesday, November 20, 2013

NOVEMBER : BULAN CINTA KAMI


Salam semua,

20 November 2010 - 20 November 2013

Alhamdulillah genap 3 tahun kami bersama.  Orang kata masih setahun jagung.
Yela, orang lain bertahun-tahun bersama.  Pengalaman pun xsetara mana.  Banyak lagi yang perlu kami belajar.

Sepanjang 3 tahun bersama ni banyak yang kami belajar.  Rasakan pengalaman berumah tangga yang ada pasang surutnya ni. Belajar menghadapi dugaan yang datang.  Belajar mengatasi masalah yang melanda.  Pendek kata semuanya belajar daripada pengalaman. Alhamdulillah semuanya Allah permudahkan.  Dugaan yang Allah beri untuk menguji hambaNYa.  Itu juga tanda Allah sayangkan kita. Tak nak kita hanyut dengan dunia yang penuh pancaroba ni.


Untuk Mr. Arrogantku : (Nak jugak kan..hahaha)

Terima kasih untuk segala-galanya yang B lakukan untuk family kita.
Ma sangat-sangat hargai.  Terima kasih menjadi suami yang memahami dan sentiasa berada di sisi isterimu ini (wife dia ni banyak kerenah...).  Terima kasih juga kerana menjadi Abah yang terbaik untuk anak-anak kita.  Moga kasih sayang kita hingga ke Jannah nanti.  Ingin menjadi bidadari di samping suami tercinta. Amin.....











Monday, November 18, 2013

KENANGAN AKU DAN DIA......


Salam semua,
 
Korang ada x harta yang korang sayang sangat-sangat
kalau benda tu rosak sikit pun korang akan try untuk baiki or betulkan....
 
Harta kesayangan aku ialah sebuah jam tangan.
Lama dah jam ni menemani aku
Jam ni merupakan hadiah hari jadi aku yang ke 23 tahun
(sekarang aku pun dah 27 tahun...)
Yang bestnya Hubby yang hadiahkan
masa ni kami belum jadi suami isteri lagi.

Selama ni jam yang aku pakai
xpernah bertahan macam hadiah hubby ni
selalu sebulan dua je kat tangan aku ni
sebab aku ni lasak sikit pakai jam
kalau jam tu x tercabut, jam tu akan bercalar cerminnya.
hahaha.....

Tapi kan jam kesayangan aku ni pun
macam dah nak mengundurkan diri
ari Sabtu lepas tali dia dah tercabut
sedihnya.....
kalut-kalut dok handle anak-anak
tengok-tengok tali jam dah tercabut
agak-agak tali jam tu leh cari lain x
punyalah nak jam tu jugak
kekeke.....
jam ni jenama Casio
x taula ada lagi ke design yang sama macam tu

Aku ni kalau orang hadiahkan
selagi xrosak memang aku pakaila
tu cara aku menghargai
lebih-lebih hadiah dari seorang suami
banyak kenangannya....
sentimental value orang kata....



ni la rupa jam aku tu.....pinky lg tau.....hehehe.....
sumber : en. google la.....

 

Monday, November 11, 2013

IMPIANNYA SUDAH JADI KENYATAAN


Salam semua,

Selamat bersiaran kembali.... (Cewah, macam la dok tengah live sgt..hahaha!)

Korang semua mesti ada impian @ wishlist dalam hidup kan?
Aku nak cerita pasal impian Hubby aku ni....
Tiap-tiap tahun wishlist dia nak memiliki motorsikal berkuasa tinggi
ala-ala superbike tu la...hihihi


Semasa perkenalan kami dulu pun
Hubby dah pakai 'motor besar' ni
Masa tu dah pakai TZM
tapi bila masa nak dating dengan aku
selalu je motor tu kene reject  dengan aku
redha je la Hubby aku tu
Susah payah tukar motor tu dengan kawan-kawan
nak bawa aku keluar....hehehe
thanks la ye B....

dah melalut sangat ni...hehehe.....
kata nak cite impian Hubby.....

Alhamdulillah...
semalam impian Hubby kiranya dah jadi kenyataan la
walaupun xdapat memiliki superbike
tapi dapatlah motor besar
tahniah ye B.....


Pagi tadi kami berdua merempitlah bersama
merasmikan motor besar Hubby....

p/s :  ni kiranya hadiah anniversary la ye....hahaha.....boleh  tak?


Thursday, November 7, 2013

PROJEK FAMILI



Family Day Haji Shahid & Hajah Bedah 2012



Wow, penuh gambarkan....
Ni family sebelah my Hubby
Masa ni Family Day kami tahun lepas.
Alhamdulillah...
hampir kesemua ada masa ni...
Masa ni di Brinchang, Cameron Highlands
Dok kat sana selama 2 hari 1 malam.
Dalam perjalanan
sempat singgah di Zoo Taiping
Konvoi kami ni ada 8 buah kereta semuanya.
Meriah sangat
Lebih kurang 44 orang ahli keluarga yang turut serta.
Kami sewa 1 apartment je.
Memang seronok sangat..
Tahun ni xpasti lagi destinasi kami.
Tunggu keputusan dari Projek Manager la.
Siapa lagi kalau bukan my Hubby ni.
Cepat-cepat
bagi cadangan our famili.
Xdapat nak p jauh-jauh sangat tahun ni
semua ada anak kecil
hehehe....



Wednesday, November 6, 2013

TIPS MENDIDIK ANAK LELAKI


Tanyalah Ustazah
Panel : Ustazah Harlina Siraj

PERANAN BAPA

1. Balik awal dari tempat kerja, mandikan anak jika masih dibawah     5 tahun.
2. Bawa anak bersiar-siar dan spend waktu bersamanya.
3. Ajak anak bergasak @ bergumpal. Ini akan create bonding       dengan anak lelaki yang memang sukakan aktiviti fizikal.
4. Anak lelaki akan anggap bapanya 'role model', maka bapa kena jadi yang terbaik. Apa yang bapa buat akan diikut oleh anak. Cth: jika bapa merokok, kebarangkalian untuk anak itu merokok apabila dewasa nanti sangat tinggi berbanding dengan bapa bukan perokok.
5. Dukung anak atas bahu. Ini membolehkan pemandangan anak itu dapat dilihat daripada pemandangan bapanya.


PERANAN IBU

1. Anak lelaki belajar ilmu MENGASIHI daripada ibu
2. Ajak anak lelaki berbual tentang apa sahaja. Ceritakan padanya apa yang kita buat, aktiviti, serta hal-hal yang boleh dia beri pandangan. Ini akan create bonding antara ibu dengan anak lelaki.
3. Berikan pujian atas usahanya walaupun kecil.




HIJRAH


Salam semua....
Sempena Maal Hijrah ni
Blog aku pun dah berwajah baru
Header je la yang bertukar pun...

Sekarang ni sambil blogwalking
ditemani dua anak-anak kesayangan Mama
Moga lepas ni
Bersemangatlah mama ni nak update entri
hehehehe......

Thanks pada UMIE SUE yang bersusah payah
menyiapkan header ni
thanks dear......
cantik sangat header ni.....
lain kali boleh tempah lagi
hihihihi...

Sesiapa yang berminat bolehlah
terbuka sehingga 9 November ni
Nak buat watermark pun boleh..
cepat-cepat.....


Wednesday, October 30, 2013

~ WW 5 ADIK BAMBAM ~ KENA CUCUK 5 BULAN

 
 
 
 
 


hensem x saya.....hihihihi....

 Berat : 8.3 kg


Hari ni p klinik dengan Abah & Mama saja
Kakak Ara dok dengan Mak (rumah pengasuh)
Boring tau kakak xde
Xde kawan nak bgurau senda
Dahla lama nk tunggu turn kita
Mengantuk kita tau....
Lepas ni p klinik nak ajak Kakak Ara sekali
baru syok!

Wednesday, October 23, 2013

MINI FIESTA PA&MA BAKAL BERLANGSUNG TIDAK LAMA LAGI!


Mini ekspo Keibubapaan ini julung-julung kali diadakan sempena Annivesari PA&MA yang ke 13 tahun!



 
 
 
APA YANG MENARIK DI MINI FIESTA PA&MA 26 & 27 OKTOBER INI?
                                                                                              
LEBIH 30 BOOTH JUALAN dibuka kepada pengunjung – menjual barangan keperluan ibu dan bayi, alat mainan, suplemen, susu, pakaian dan lain2 – ada yang buat stock clearance!
                                                                                              
LEBIH 1,000 GOODIES disediakan untuk para pengunjung. First come first serve.

PERTANDINGAN BAYI PA&MA peringkat separuh akhir (26 Oktober) dan peringkat akhir (27 Oktober). Hadiah berjumlah RM 45,000 menanti para pemenang termasuk hadiah wang tunai!

PERTANDINGAN SI MANJA FOTOGENIK PADA 26 & 27 OKT – dibuka kepada bayi & kanak-kanak berusia 0-4 tahun.  Hadiah berjumlah RM 15,000 menanti para pemenang termasuk hadiah wang tunai! (sila rujuk kepada poster untuk maklumat lanjut).  So semua dijemput bawa anak masing2 untuk menyertainya. Mana tau anak anda fotogenik?

AKTIVITI PENTAS – akan berlangsung sepanjang hari – pelbagai aktiviti akan diadakan termasuk aktiviti klien yang menawarkan macam2 hadiah kepada mereka yang menyertainya.

HIMPUNAN KELAB KEMBAR Malaysia – 26 Oktober 2013!
 
 
 


p/s : Kepada semua parent yang berada di KL & Selangor tu jomlah p terjah!

thanks to : http://www.karangkraf.com.my/

Monday, October 21, 2013

DOK GEBANG PASAL RAYA AIDILADHA!


Salam Aidiladha......
 
Raya pun dah habis dah ni.....Aku baru sibuk nak ceritakan pasal raya plak....hihihihi....
 
 
Seperti kat entri aku yang lepas...aku kan balik beraya di rumah famili aku.  Sebenarnya pagi Ahad tu barula kami anak-beranak bertolak ke TM.  Setelah urusan kereta kami selesai.
 
Kami sampai TM dalam jam 5.00 petang.  Alhamdulillah jalan pun xsesak sangat. Yela, orang lain balik ke kampung kami balik ke Bandar..hihihi... Lenggang la jalan raya tu.
 
Walaupun kami beraya di Bandar, kemeriahan tetap terasa.  Malam raya tu depan rumah aku dah penuh dengan khemah.  Persatuan penduduk kat sini buat Solat Jemaah dan takbir bersama-sama.
Tradisi  ni memang dah lama diamalkan kat sini.  Macam kat kampung jugak kan. 
 
Program ni diadakan khas sempena Raya Aidiladha je.  Sebab ramai yang tak balik ke kampung masa ni. Cuti pun x panjang kan. Kaum-kaum ibu petang tu dah pakat-pakat menyinsing lengan menyiapkan juadah untuk malam raya & pagi raya.  Macam- macam juadah raya yang ada.  Isi perut je la.  Yang seronoknya kami akan makan beramai-ramai dalam khemah tu.  Setiap rumah menyumbang apa yang mereka dah sediakan.  Memang banyaklah makanan kan..
 
 
Lepas je solat sunat raya semua pun pakat berkumpul la untuk menjamu selera.  Dulu memang mereka akan buat takbir rumah ke rumah. Tapi memandangkan banyak je rumah yang kena pergikan dengan setiap rumah pun mesti akan hidangkan juadah rayanya.  Tentu sajalah semua pakat kekenyangan sebelum sempat habis ke rumah-rumah yang lain.  Rugi plak kat situ. Kesian gak kat tuan rumah siapkan macam-macam juadah tapi semua dah xlarat nak makan. Boleh merangsang kecik hati tau.
 
 
Petang pulak kami beraya di Sg. Besi.  Lepas makan terus balik. Adik Bambam dah mengantuk la pulak. Konon-kononnya nak bergambar 1 family.  Balik je semua pakat mengantuk, haruslah kena tidokan depa berdua. Abah pun join sekali. Tak ada sekeping gambar pun la raya Aidiladha tahun ni walaupun masing-masing pakai baju raya....hehehe...
 
 

Thursday, October 10, 2013

KANGAN BANGAT!!!


Tetiba speaking Indon plak....hahaha....

Rindu kat sapa la ye?

Meh aku nak cerita ni......

Ikut perancangan kami sempena cuti Hari Raya Korban ni nak balik ke TM.  Nak bawa Kakak Bambam & Adik Bambam jumpa Tok & Opah kat sana pulak. Dah Raya Puasa x dapat balik kan...
 
Ikut hati aku ni esok pagi nak bertolak balik. Tetapi Si Putih kami esok la pulak baru boleh ambil dari bengkel. Nak tau nape meh tengok sini......  Jadi kena bincang baliklah dengan Hubby plan yang lain pulak.   Hati ni masih berharap dapat balik esok.....hihihihi....
 
Aku dah rindu sangat kat Mak & Abah & adik-beradik kat sana!!!!!!!

Wednesday, October 9, 2013

~WORDLESS WEDNESDAY~ 4

 
 
Wajah-wajah kesayangan hamba.....
 
Cuba korang tengok
Siapa ikut muka Mama?
Siapa  ikut muka Abah?
 
Cer teka?
hihihihi.....
 
  




Wednesday, October 2, 2013

~ WORDLESS WEDNESDAY ~ 3


Gambar-gambar ni diambil semasa Majlis meraikan  Hari Bos pada 4 November 2009.
Korang ingat ada Minggu Setiausaha ja ke.... Bos pun kena diraikan tau.
Majlis ni semasa aku berada di HQ dulu...

Korang layanla yer.....



Me with my ex-boss



Bos-bos tengah potong kek


Bergambar bersama bos-bos


 
 

Monday, September 30, 2013

FAMILY DAY IMIGRESEN 2013



28 September 2013
Sabtu yang lepas
berlangsungnya
Family Day JIM Kedah
di
Pantai Merdeka,
Kota Kuala Muda, Kedah.
Destinasi ni dekat sangat
dengan rumah mertua aku
Malam sebelum tu
mereka adakan
BBQ
di pantai
Pelbagai jenis makanan
yang disediakan
Majlis ni diadakan
sementara menunggu
kehadiran yang lain
check-in resort
Program dimulakan
pada waktu pagi
dengan pendaftaran
staf-staf JIM
Kemudian
ucapan perasmian
dari PINK
Banyak acara yang diadakan
antaranya permainan untuk
pasangan suami isteri,
kanak-kanak,
 ibu & anak
Hadiah pun tersangatlah banyak....
Pagi tu juga
bumi KKM dibasahi hujan
aktiviti terpaksalah
dihentikan seketika


Kali ni
Hubby jadi pengacara majlis
bagi acara-acara yang diadakan
berganding bersama DJ jemputan.
Selingan program ini
diadakan nyanyian karaoke
bagi sesiapa yang berminat
Hubby aku mestila
orang yang paling awal
tambah-tambah dia pegang mikrofon
kikiki
dia memang gila karok....
Program juga diserikan
dengan acara
cabutan nombor bertuah
dan juga
acara teka jumlah biji betik
hadiahnya
sebiji oven jenama Samsung
lumayan ko...
dah adalah pemenangnya....
Akhir sekali
acara penyampaian hadiah
dah ucapan penutup dari
PINK

Aktiviti riadah
yang menyeronokkan
untuk famili-famili
warga JIM
tahun depan
xtau lagi di mana pula
hehehehe....







p/s : Gambar ehsan dari pages JIM Kedah


Wednesday, September 25, 2013

~ WORDLESS WEDNESDAY ~ 2





Me & Hubby

Tamat Latihan Imigresen 2009
Akademi Imigresen Malaysia, Port Dickson, Negeri Sembilan.
 
 

Monday, September 23, 2013

RAGAM KAKAK BAMBAM ~ NYUM3X ~


Update pasal kakak bambam lagi...hihihihi...



Kakak Bambam ni
memang suka baca buku
Mama dia siap belikan
1 set foam book lagi tau
ada 6 buah buku
 
Suka je
dia belek-belek
buku tu
balik dari
rumah pengasuh


 
Semalam dia
minta abah ajarkan dia
dalam masa yang sama
dia pun ajar abah
hihihihi
 
Bila tengok gambar
jam, oranges, pineapple, cake
korang tau dia sebut apa
"Abah ni leh nyum3x.."
siap dengan gaya makan
"hhhmmmm sedap..."
 
Alahai anak dara aku
Dia lagi kenal
makanan
daripada benda lain
hahaha....
 
Macam tu gakla
kalau tengok tv
iklan makanan
atau
cerita pasal makanan
panggil pun
dia buat xheran
sibuk nak suapkan orang makan je..
 
hhhmmmmm....
Kakak Bambam vs makanan
memang xdapat dipisahkan...
selagi x tido
ulang-alik dia kat dapur
cari benda yang
boleh dikunyah
 
 
Al-kisahnya
masa pregnantkan Bambam
Abah dia memang
penggemar tegar
KFC
tiap-tiap minggu
mesti ajak
p makan
pembawaan budak ke apa ni?
kikiki....
Dah keluar
memang selera besar la pula....
kuikuikui.... 
 
kat tangan mesti ada makanan....hihihi
 


MINGGU KESEDARAN OSH 2013


Salam semua....
 
Lama dah x update entri ni.... Sebenarnya banyak je nak cerita...tetapi kerana kesibukan dengan lambakan kerja kenalah tinggalkan blog ni sekejap....hihihi...
 
17 September 2013 - Pelancaran Minggu Kesedaran OSH 2013 di ofis aku ni.  Macam biasa diselitkan bersama Perhimpunan Bulanan juga. Lepas pelancaran ada penyampaian Sijil kepada peserta kursus dan juga sumbangan dari Kelab sempena kelahiran anak kedua aku....my baby boy....Alhamdulillah...terima kasih semua di atas sumbangan kalian ye....
 
 
Program ni sebenarnya diadakan selama 3 hari.  Pesertanya semua staf kat ofis aku ni la...
Hari Kedua - 18 September 2013, dimulakan dengan senamrobik (aktiviti ni memang tiap-tiap tahun wajib ada..kikiki).  Hari tu aku sampai lewat kat ofis. Kereta pulak buat hal. Terpaksalah naik motor pulak.  Sampai-sampai je program dah mula. Segan sangat masa tu. Terus je aku ikut depa senamrobik. Aku rasa bos aku pun xperasan kot...hahaha..semua tengah sibuk ikut instructor kat depan tu... Instructor memang kami import & ada gak staf kami yang memang rajin ikut senamrobik lepas habis kerja.  Habis je, terus dihidangkan nasi lemak. Baru je nak hilang kalori dah kena tambah pulak.  Makan free sapa nak tolak kan...hahaha... 3 ari plak tu, dari pagi sampai ke petang.  Hari ni dok ofis pkai baju sukan ja.
 
lepas senamrobik.....
 
 Hari Terakhir, 19 September 2013 - Hari yang ditunggu-tunggu setiap bahagian kat ofis ni iaitu KUIZ OSH.  Tiap-tiap tahun kami berentap berebut gelaran juara kuiz ni.  Tahun ni 3 pasukan je yang turut serta. Sebelum ni sampai 5 pasukan berentap.  Kali ni dikecilkan kepada 3 bahagian je.  Kalau korang nak tau ini kali ke3 aku masuk kuiz ni wakil bahagian. Siap kena usik dengan MC masa nak menjawab soalan.  Berkat kena usik tu pasukan aku dapat Naib Juara.  Tahun depan leh kot dapat Juara pulak (kalau berangan xhengat...kikiki...). 
 
 
aku punya geng.... yang berdiri kat belakang tu CC kami...
 
naib juara....

Sebelum berlangsungnya kuiz, dibuka juga kaunter pemeriksaan kesihatan.  Berduyun-duyun kami beratur. Buat pemeriksaan berat badan, tinggi, darah & gula. Alhamdulillah aku masih dapat mengekalkan kesihatan seperti biasa. Berat badan haruslah maintain macam anak dara dulu....kikiki.....
 
 
Berbalik kepada program hari ni, lepas selesai semua mestilah ada penyampaian sijil & hadiah dan juga acara bergambar (ini wajib ada).  Selesai sudah 1 program. Lepas ni Hari inovasi pulak....tunggu....
 
tatatitititutu....
 

Tuesday, September 17, 2013

CORET ~ CORET : KAKAK BAMBAM


 
 
Salam semua....
 
Hari ni nak bercerita
kisah anak dara aku pula
 
Kejadian ni terjadi
 petang semalam
baru je balik
dari rumah Kak Cik di BKH
Abah ada perlawanan
Futsal di Kuantan
anjuran JIM
tinggal la
kami 3 beranak di BKH
rumah Kak Cik
 
Lepas sampai ja
di rumah
Mama dia pun
mula enjin
mengemas kembali
barang-barang
yang di bawa
 
Abah pula sambung tidola
8 jam perjalanan
dari Kuantan - AS
mau x sakit pinggang
 
Kakak Bambam pun sibukla
main permainan dia
Adik Bambam sambung tidola
 
Kali terakhir nampak
Kakak Bambam
dalam bilik dengan Abah
Mama pun sambung la
mengemas rumah
 
Al-kisahnya
aku terasa sunyi sangat rumah ni
Selalu
 Kakak Bambam
main memang kecoh
1 rumah
 
Aku pun terus cari dia
p la kat bilik
sebab Nampak dia
dok menyembang
dengan abahnya tadi
 
Masuk je bilik
tinggal abah je
dalam bilik tu
tengah tido
aku pun pe lagi
pusing 1 rumah
mencari dia
 
Tiba-tiba
tengok pagar
depan rumah
terbuka sikit
Sah dah ni
Kakak Bambam
memang dah keluar
aku pun dok
 jenguk kat luar
 
 Kakak Bambam
tengah usaha
nak langkah longkang
kat taman permainan
rumah kami tu
 
Berderau darah aku ni
pe lagi berkejar la aku
ke taman permainan
p amik dia
 
Kakak Bambam
Nampak aku
berlari kat dia
  Dia boleh kata
"Mama nak main taman"
aku terus amik 
dan peluk dia....
terus bawa masuk rumah.....
 
Syukur Alhamdulillah
Kakak Bambam xde apa-apa
kerisauan aku selama ni
dah terjadi
puncanya dari kelalaian
kami berdua
 
Baru je aku sembang
dengan Kak Cik
pasal hal ni
x dapat aku bayangkan
semasa dia melintas
ada kereta yang lalu
laju pula tu
Ya Allah
Lindungilah anak-anak kami....
 
Lepas ni
aku dan hubby
kena lebih prihatin
kena double checked
agar pagar rumah
sentiasa tertutup
pengajaran yang sangat
berharga buat kami...
 
 




Wednesday, September 11, 2013

~ WORDLESS WEDNESDAY ~



Zaman bujang ni....



Gambar ni diambil tahun 2009
Masing-masing baru memulakan kerjaya
Menghadiri perkahwinan sahabat SKTM
Dalam ramai-ramai ni ada 7 orang yang xkahwin lagi
yang lain sudah ada family sendiri
Rindunya kat kengkawan semua...  




Tuesday, September 10, 2013

BERTOLAK-TOLAK KERETA DI PAGI HARI....




Salam 1 Malaysia......

 
Hari ni ringan ja
tangan nak menaip
hihihi
 
Aku nak cerita
kejadian yang berlaku
pagi tadi
 
Jam 7.30 pagi seperti biasa
keluar dari rumah
nak hantar anak-anak
ke rumah pengasuh
 
Al-kisahnya
Si Hitam
(hak milik mertua aku, kereta kami di bengkel lagi - eksiden)
tak boleh nak hidup
semalam jadi gak
tapi setelah ditolak
boleh ja hidup
 
Pagi ni dah la hujan lebat
banyak kali kami tolak
pun dia xmo hidup
 
Akhirnya hubby aku
minta tolong
pengasuh anak-anak aku
pinjam "jumper"
p la hubby aku
naik motor
ke rumah pengasuh
dalam hujan lebat tu
 
Setelah di"jumper"
(pe punya ayat la ni)
hidupla enjin Si Hitam
Hubby aku pun
dah basah kuyup
tukar baju
bertolak
hantar anak-anak pula
 
Lambatla kami
sampai ofis arini...
Jam 9.00 pagi barula
sampai ofis aku...
 
 
 
Ni bukan Si Hitam yang sebenar - pinjam en. Google....
 
 


Thursday, September 5, 2013

CORET-CORET ~ ADIK BAMBAM


Salam 1 Malaysia...

 
 
Nak cerita pasal
kami punya hero ni
semalam dah lulus
meniarap
jenuh aku nak tidokan dia
xmo tido
 
rupa-rupanya
nak tunjuk
dia dah pandai meniarap
meniarap dengan sempurna
tapi sayangnya
mama xsempat nak
ambik gambarpulak
 
Pandai tu dah 1 hal
lepas tu galak
nak gerakkan badan ke depan
nak berjalan ke depan pula
marah betul
dia xboleh buat
 
tak pe sayang
usaha banyak-banyak
boleh la nanti tu
hihihiihi
cayok-cayok
hero
mama & abah...


pandai dah ~ 3 September 2013




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...