NuffnangX

Search This Blog

Daisypath - Anniversary

~ Hey, It's Me! ~

My photo
Petaling Jaya/Gurun, Selangor/Kedah, Malaysia
seorang isteri kepada jejaka kacak (amboi, puji hubby sendiri la plak!), Mama kepada 3 orang anak, macam kembar dah depa bertiga....hihihi....love them so much!

~ My Lovely Friends ~

Monday, April 28, 2014

BILA HERO KENA DEMAM CAMPAK KELADI


Salam semua,

2, 3 hari sebelum ni
hero aku yang sorang tu demam
tapi demamnya on off
kalau pagi ok
 petang atau malam plak
badan dia panas 

Elok je demam dia kebah
Suhu badan pun stabil 
tetiba petang Rabu lepas
naik macam ruam kat muka

hati macam dah xsedap
sebab aku dah suspek 
nak kena demam campak
tapi nak sedapkan hati
tetap cakap naik ruam

Esoknya penuh 1 badan
ruam tu naik
sampai aku minta kat bos
balik awal
risau kat anak punya pasal
dengan mr hubby pun 
balik awal sekali

Kemas-kemas barang semua
balik rumah mr Hubby
di KKM

Balik2 tu 
p cari daun mambu tu
kat kg memang senang nak cari la kan
my MIL pn suggest
masak kan sup kaki ayam
bagi hero makan
bab makan ni memang xde masalah sangat

Lagi satu kena rajin mandikan anak
sebab masa ni badan  memang xselesa
kita yang dewasa ni pun
kena demam campak jadi xlarat sangat
yang kecik ni apatah lagi.....
kira nak merap je la dengan mama dia

Dahla dapat sekali
batuk & selesema
sekarang ni asal hero xselesa
dok jelum badan dengan
air daun bunga raya
nasib baikla
my MIL bagi benih 
tanam kat belakang rumah
selesa sikit hero nak tidur


Bab melasak
tetap macam biasa
walaupun badan xsihat
hahaha
kalau kita larang
buat apa2
lagi cepat hero tu 
meradang
mentang2 la badan xsihat

Cepat-cepatlah
hero aku ni sembuh
rindu dengan 
telatah nakal kamu, sayang!

Kakak pun dok boring je tu
asal ajak adik main je 
adik asyik nak marah je...
xbagi langsung 
orang nak usik dia..






2 comments:

lesungpipit said...

Moge cept sembuh...

syazai86 said...

thanks ye bonda....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...