NuffnangX

Search This Blog

~ Hey, It's Me! ~

My photo
Petaling Jaya/Gurun, Selangor/Kedah, Malaysia
seorang isteri kepada jejaka kacak (amboi, puji hubby sendiri la plak!), Mama kepada 3 orang anak, macam kembar dah depa bertiga....hihihi....love them so much!

~ My Lovely Friends ~

Tuesday, September 17, 2013

CORET ~ CORET : KAKAK BAMBAM


 
 
Salam semua....
 
Hari ni nak bercerita
kisah anak dara aku pula
 
Kejadian ni terjadi
 petang semalam
baru je balik
dari rumah Kak Cik di BKH
Abah ada perlawanan
Futsal di Kuantan
anjuran JIM
tinggal la
kami 3 beranak di BKH
rumah Kak Cik
 
Lepas sampai ja
di rumah
Mama dia pun
mula enjin
mengemas kembali
barang-barang
yang di bawa
 
Abah pula sambung tidola
8 jam perjalanan
dari Kuantan - AS
mau x sakit pinggang
 
Kakak Bambam pun sibukla
main permainan dia
Adik Bambam sambung tidola
 
Kali terakhir nampak
Kakak Bambam
dalam bilik dengan Abah
Mama pun sambung la
mengemas rumah
 
Al-kisahnya
aku terasa sunyi sangat rumah ni
Selalu
 Kakak Bambam
main memang kecoh
1 rumah
 
Aku pun terus cari dia
p la kat bilik
sebab Nampak dia
dok menyembang
dengan abahnya tadi
 
Masuk je bilik
tinggal abah je
dalam bilik tu
tengah tido
aku pun pe lagi
pusing 1 rumah
mencari dia
 
Tiba-tiba
tengok pagar
depan rumah
terbuka sikit
Sah dah ni
Kakak Bambam
memang dah keluar
aku pun dok
 jenguk kat luar
 
 Kakak Bambam
tengah usaha
nak langkah longkang
kat taman permainan
rumah kami tu
 
Berderau darah aku ni
pe lagi berkejar la aku
ke taman permainan
p amik dia
 
Kakak Bambam
Nampak aku
berlari kat dia
  Dia boleh kata
"Mama nak main taman"
aku terus amik 
dan peluk dia....
terus bawa masuk rumah.....
 
Syukur Alhamdulillah
Kakak Bambam xde apa-apa
kerisauan aku selama ni
dah terjadi
puncanya dari kelalaian
kami berdua
 
Baru je aku sembang
dengan Kak Cik
pasal hal ni
x dapat aku bayangkan
semasa dia melintas
ada kereta yang lalu
laju pula tu
Ya Allah
Lindungilah anak-anak kami....
 
Lepas ni
aku dan hubby
kena lebih prihatin
kena double checked
agar pagar rumah
sentiasa tertutup
pengajaran yang sangat
berharga buat kami...
 
 




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers