NuffnangX

Search This Blog

Daisypath - Anniversary

~ Hey, It's Me! ~

My photo
Petaling Jaya/Gurun, Selangor/Kedah, Malaysia
seorang isteri kepada jejaka kacak (amboi, puji hubby sendiri la plak!), Mama kepada 3 orang anak, macam kembar dah depa bertiga....hihihi....love them so much!

~ My Lovely Friends ~

Tuesday, August 24, 2010

I'D COME FOR YOU



I'd come for You  by Nickelback



Just one more moment, that's all that's needed.

Like wounded soldiers in need of healing

Time to be honest, this time I'm pleading

Please don't dwell on it, cause I didn't mean it



I can't believe I said I'd lay our love on the ground

But it doesn't matter cause I

made it up. Forgive me now

Everyday I spend away my souls inside out

Gotta be some way that I can make it

up to you now, somehow.



By now you know that

I'd come for you

No one but you, yes I'd come for you

But only if you told me to

And I'd fight for you

I'd lie, it's true

Give my life for you

You know I'd always come for you



I was blindfolded, but now I'm seeing

My mind was closing, now I'm believing

I finally know just what it

means to let someone in

To see the side of me that no one does or ever will

So if you're ever lost and find yourself all alone

I'd search forever just to bring you home,


Here and now this I vow

By now you know that

I'd come for you

No one but you, yes I'd come for you

But only if you told me to

And I'd fight for you

I'd lie, it's true

Give my life for you

You know I'd always come for you

You know I'd always come for you



No matter what gets in my way

As long as there's still life in me

No matter what, remember you know

I'll always come for you



Yes I'd come for you, no one but you,

Yes I'd come for you

But only if you told me to



And I'd fight for you

I'd lie, it's true

Give my life for you

You know I'd always come for you



No matter what gets in my way

As long as there's still life in me

No matter what, remember you know

I'll always come for you

I'd crawl across this world for you

Do anything you want me to

No matter what, remember you know

I'll always come for you

You know I'll always come for you




Lagu ni mengisahkan tentang kasih sayang....sebenarnya apa yang aku suka pasal lagu ni ialah kerana video klip itu sendiri.  Ia mengisahkan kasih sayang seorang bapa kepada seorang anak perempuan yang sedang remaja.  Biasala peringkat umur macam ni sedang berjinak-jinak dengan alam percintaan. Kisahnya Si Bapa baru balik dari membeli barang2 untuk makan malam.  Sampai je kat pintu rumah Si Anak Perempuannya dah bersiap untuk keluar & Si Bapa cuba menghalang kerana nak makan malam bersama2...Tapi Si Anak tetap berdegil & sampailah kawan Si Anak ni....seorang lelaki...bofren Si Anak la tu...Si Bapa cuba menghalang lagi...tapi xberjaya...dalam hatinya risau dengan keselamatan anak gadisnya. Yela waktu malam & bersama kawan lelaki pulak tu...Si Bapa tetap menyiapkan makan malam & berharap anaknya akan pulang. Cekal sungguh hati Si Bapa menunggu anaknya sambil tu dok tengok HP kalau2 anaknya akan call....hampanya hati seorang Bapa.  Scene yg len plak Si Anak & Bofren...mula2 mereka ronda2 dengan kereta...tiba2 Si Bofren plak membawa Si Anak ke tempat yg sunyi...Si Anak ni sangat xselesa...Si Bofren cuba berkelakuan xsenonoh dengannya. Tapi cuba ditolak dengan baik oleh Si Anak. Tiba-tiba Si Bofren tidak dapat menahan perasaanya dia berkeras dengan Si Anak. Si Bofren berkelakuan kasar dengan Si Anak dan Si Anak cuba melepaskan diri.  Dalam kekalutan tu Si Ank teringat Kod Kecemasan antara dia dengan Si Bapa. Si Anak hantar kod tersebut kepada Si Bapa. Bila je Si Bapa tengok kod tu Si Bapa dah tau ada yg xkena dengan anaknya. Apa lagi dengan sepantas kilat Si Bapa mencari anaknya & menyelamatkan maruah anaknya itu.

Ok, korang bolehla tengok video klip lagu nanti ye...sebab aku malas nk download kat sini...asyik xleh nk masuk je.

Betapa besarnya pengorbanan ibu bapa kat kita semua.  Ibu Bapa kita sanggup buat apa sahaja sehingga sanggup mengorbankan nyawa, harta & segala-galanya. Hargailah pengorbanan mereka. Jasa mereka tidak akan dapat kita balas seperti apa yang mereka berikan pada kita.  Sayangilah mereka sehingga akhir hayat mereka. Mereka xmengharapkan wang ringgit cuma sekeping hati yang menyayangi mereka dengan sepenuh hati....




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...