NuffnangX

Search This Blog

~ Hey, It's Me! ~

My photo
Petaling Jaya/Gurun, Selangor/Kedah, Malaysia
seorang isteri kepada jejaka kacak (amboi, puji hubby sendiri la plak!), Mama kepada 3 orang anak, macam kembar dah depa bertiga....hihihi....love them so much!

~ My Lovely Friends ~

Thursday, May 19, 2011

SELAMAT HARI GURU!

Aku tahu ni entri lewat untuk mengucapkan SELAMAT HARI GURU! Banyak benda aku buat sekarang ni memang agak terlewat. Mood untuk mengarang ni kurang sikit. Badan aku rasa x berapa nak sihat. Sejak pindah hari tu selesema aku ni belum ok lagi.

Kita semua tahu tanggal 16 Mei setiap tahun adalah hari khas untuk merai jasa-jasa semua guru. Bila hendak memperkatakan jasa guru ni memang banyak. Dari kita sekolah tabika sampailah sekarang. Ada di antara kita sampai dapat PhD la. Ilmu itu banyak. Tinggal kita untuk memilih untuk belajar atau tidak.

Tanpa mereka kita x boleh membaca waima untuk menulis. Kita belajar untuk menulis, mengenal huruf, mengeja dan seterusnya membaca. Permulaan kita dari menghafal A-Z, sampailah kita boleh mengarang, menjadikan huruf-huruf ni satu cerita. Jasa-jasa kalian memang tidak terhingga. Berapa ramai yang berjaya kerana seorang guru?

Kepada semua warga guru yang telah lama memegang profesion seorang guru, yang dah bersara, yang bakal menjadi warga pendidik dan yang masih menimba ilmu selamat maju jaya untuk kalian. Kalian la pencorak masa depan anak bangsa. Mendidiklah anak bangsa dengan penuh kejujuran dan keikhlasan. Seseungguhnya profesian seorang guru inni sangat mulia. Sampai bila-bila orang akan panggil "CIKGU". Hormatilah profesion yang mulia ini.


SELAMAT HARI GURU!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers