NuffnangX

Search This Blog

Daisypath - Anniversary

~ Hey, It's Me! ~

My photo
Petaling Jaya/Gurun, Selangor/Kedah, Malaysia
seorang isteri kepada jejaka kacak (amboi, puji hubby sendiri la plak!), Mama kepada 3 orang anak, macam kembar dah depa bertiga....hihihi....love them so much!

~ My Lovely Friends ~

Sunday, May 15, 2011

SUASANA BARU

Wah, lama sungguh blog aku ni senyap tanpa berkata-kata. Aku agak sibuk kebelakangan ni. Banyak benda kena diselesaikan. Sejak dah bertukar ni, semua benda dah kena buat sendiri. Kerja rumah sampailah kerja di ofis. Cuba membiasakan diri di tempat baru.

Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar. Semakin hari aku dah dapat sesuaikan diri aku sebagai seorang isteri dan pekerja di tempat yang baru. Suasana di sini memang banyak perbezaannya. Kalau dulu awal pagi dah kelam kabut keluar dari rumah menuju ke ofis. Tapi sekarang boleh saja nak melenggang-lenggang kangkung. Perjalanan selalunya sangatlah lancar. Setiap kali perjalanan pula disaji pemandangan sawah yang terbentang luas. Memang sangat nyaman bagi diriku yang lahir saja melihat kesesakan di ibu kota. Rasa ketenangannya di sini.Orang-orang kat sini pun semuanya ramah dan mesra. Walaupun xramai sangat tapi semuanya rasa macam keluarga.

Bila di rumah pula, selalu je kena tinggal. Hubby aku selalu saja ada kerja. Tapi bila masing-masing free kami akan menghabiskan masa bersiar-siar atau balik ke SP @ masuk UUM. Biasanya waktu cuti je aku masak. Hubby aku jarang dapat makan kat rumah. Nak tak nak aku kena biasakan diri dengan keadaan seperti ini. InsyaAllah, semuanya akan berjalan lancar.

Minggu lepas baru je siap kemaskan rumah kami. Kebetulan Mak & Abah serta Dik Jai datang ke rumah, ramailah sikit dapat membantu. Mak la yang paling ecxited. Banyak barang-barang kat rumah tu mak tolong sponsor. Terharu sangat. Maklumlah baru nak bina hidup banyaklah kekurangan kat rumah tu. Sampai demam la aku. Aku ni bukan boleh sangat kalau kena habuk. Mesti kena selesema lepas tu. Dua hari gak aku x sihat. Akhirnya siap la rumah kami tu.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...