NuffnangX

Search This Blog

Daisypath - Anniversary

~ Hey, It's Me! ~

My photo
Petaling Jaya/Gurun, Selangor/Kedah, Malaysia
seorang isteri kepada jejaka kacak (amboi, puji hubby sendiri la plak!), Mama kepada 3 orang anak, macam kembar dah depa bertiga....hihihi....love them so much!

~ My Lovely Friends ~

Tuesday, July 12, 2011

PENANGAN SI PUTIH....

Salam semua....
Nak bgtau korang semalam kereta Saga FL (Si Putih) aku dah ada depan mata. Hubby aku pnya pasal la ni asyik dok bertangguh ambil kereta tu. Alhamdulillah, syukur Allah limpahkan rezeki untuk kami berdua.

Pagi tu aku dengan hubby pergi kerja naik motorsikal ja. Balik pula naik kereta baru. Tak boleh tahannya hubby aku bawa tanpa buka plastik. Memang bau kedai lah....hahaha.... Nasib baik orang-orang kat ofis ni dah xde. Kalau tak kena bahan la plak kan.

Hubby aku amik aku semalam dengan senyuman yang sangatlah meleret. Sangat-sagat meleret ok...hahaha... Lepas tu hubby bawa g makan kat KFC. Buat tak xtau ja la walaupun semua orang mengalihkan pandangan tengok kereta kami yang masih dalam bungkusan plastik tu. Entah bila hubby aku nak buka. Masa makan tu pun hubby aku sikit pun x mengalihkan pandangan kat kereta kami tu.

Bila aku tegur, hubby siap jawab "B takut kereta calar".....kekeke.... Nampak sangat betapa bangga dan seronoknya bila dapat kereta baru. Perangai biasa kot bila kita dapat kereta baru?...hehehe

Habis makan kami bertolak balik rumah.  Sampai ja rumah kena kemas garaj kat belakang rumah pula. Punyalah hubby takut bercalar Si Putih kan. Bekerja keras la kami dua laki bini menyediakan ruang untuk Si Putih. Si Merah pula tempat dia memang di garaj hadapan. Rileks ja Si Merah.

Masuk ja rumah, buatkan sup cendawan untuk hubby. Korang nak tau apa hubby aku buat lepas tu? Hubby suruh ambil manual Si Putih. Dok baring atas sofa nak khatamkan manual Si Putih. Sampai dah x ingat nak mandi....hehehe... Aku layankan ja la hubby aku tu. Esok-esok aku gak yang senang kalau terjadi apa-apa kat Si Putih tu kan. Lepas ni Si Merah akan dapat tuan baru. Kak Cik pula jaga Si Merah.

Ni lah al kisah hubby aku yang terlebih seronok dengan kehadiran Si Putih.

3 comments:

Nadzshirah Nadzlan said...

tahniah zai..dpt kete baru..
moga dilimpahkan rezki berlipat kali ganda..

hamzah ian said...

wah.. rezeki tu..

bojie_boboy86 said...

thanks nadz...xlama lagi nak jadi mama plak...hehehe...alhamdulillah....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...