NuffnangX

Search This Blog

Daisypath - Anniversary

~ Hey, It's Me! ~

My photo
Petaling Jaya/Gurun, Selangor/Kedah, Malaysia
seorang isteri kepada jejaka kacak (amboi, puji hubby sendiri la plak!), Mama kepada 3 orang anak, macam kembar dah depa bertiga....hihihi....love them so much!

~ My Lovely Friends ~

Sunday, August 24, 2014

RAGAM KAKAK BAMBAM : KASIH SAYANG SEORANG KAKAK


Salam semua,

Minggu lepas
kami sekeluarga
balik ke rumah my MIL
setelah 3 minggu balik ke rumah kami


XTVT kat rumah mertua
xde la buat apa sangat pun
hanya ikut depa
pergi beli barang keperluan rumah

Kami ni lebihnya
bawa anak-anak jalan-jalan ja
my FIL & MIL pun tengah berpuasa
join depa berbuka puasa sekali

Petang esoknya
tengah berkemas nak balik rumah
my MIL saja mengusik
Kakak bambam

My MIL nak amik adik 
nak jaga
kakak n abang je la balik rumah
Kakak apalagi
cakap xbolehla
siap menangis
jangan amik baby kakak ara

Sampai opah pun surrender
xmo usik dia lagi
sebab kakak x bagi langsung
opah pegang adiknya

Lepas tu 
famili Mak Anjang pulak sampai
Kakak kena usik lagi
Mak Anjang nak ambil 
adik Ayim pulak
siap mengamuk kakak

Sampailah dah naik kereta
Mak anjang nak amik adik
siap pegang adik ayim tu
sampai kena marahla
Mak Anjang dengan kakak

Kakak memang selalu tunjukkan sikap penyayang tu.  Masa mama dia nak turun kereta tengah dukung adik dia, mesti Kakak pegang tangan tolong mama bangun.  Memang buat Mama dia sentiasa terharu. Bangga dengan Kakak Bambam ni, cepat sungguh perkembangan diri.  Mama & Abah love u so much, Kakak! Semoga Kakak sentiasa dipenuhi dengan kasih sayang ye....




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...