NuffnangX

Search This Blog

~ Hey, It's Me! ~

My photo
Petaling Jaya/Gurun, Selangor/Kedah, Malaysia
seorang isteri kepada jejaka kacak (amboi, puji hubby sendiri la plak!), Mama kepada 3 orang anak, macam kembar dah depa bertiga....hihihi....love them so much!

~ My Lovely Friends ~

Monday, March 28, 2011

XTVT BERJIMBA-JIMBA DI HUJUNG MINGGU

Lepas habis je Majlis Aqiqah, ingat nak terus balik ke rumah. Rupa-rupanya adik aku tu ada rancangan lain pulak. Dahla hari tu panas terik. Aku memang dah rasa nak balik je sebab dah rasa kepala ni nak berpusing. Ni betul ke pasal cuaca atau aku panas makan daging kambing masak kari tadi? Entahla....hehehe....

Destinasi tanpa tujuan sebenarnya. Sekali mak aku punya cadangan nak pergi Nilai. Aduh, dengan cuaca panas terik ni nak g ke sana.... Bulat-bulat aku tolak cadangan tu.

Walaupun ditolak tapi sampai gak la kat Nilai tu. Tapi kat Nilai 1 je la. Adik aku ajak g makan kat Ice Room. Siap pelawa nak belanja pula. Rancangan jahat pun bermula. Semua benda aku nak order. Tapi xdelah sampai macam tu sekali. Pesan mana yang menjadi idaman kalbu je la.

Aku order Fillet O Fish & Fresh Strawberry Snow Ice Cream. Sedap tu. Siap letak buah strawberi & sedikit jagung. Adik aku amik Ais krim durian. My mum makan Tom Yam Seafood Mee Hon. Kawan adik aku pulak makan Chicken Chop & Mushroom Soup. Mushroom Soup tu diletak dalam teko teh. Kita minum pakai cawan kecil yang orang cina guna masa minum teh. Unik jugalah cara penyampaian makanan kat sini.

Makan macam xhengat dunia kan. Padahal baru je tadi makan kat rumah kenduri. sampai x menyempat nak tukar baju terus je ke Nilai. Ye aku dengan kebaya aku terus terjah Ice Room. Orang lain semua pakai baju ala-ala santai. Aku peduli apa yang penting makan kan....hahaha...

Lepas kekenyangan bertolak pula menuju ke Ibu Kota. Ronda-ronda KL sambil jenguk-jenguk Puduraya. Bila la nak siap ubahsuai ni. Masuk pula ke Bukit Bintang. Tempat-tempat ni sudah tentulah ramai je orang kan. Sampai jalan pun sesak la.

Setelah dapat melalui kesesakan, sampailah kami di Tasik Titiwangsa. Ingat hari Sabtu xdelah ramai sangat orang bertandang kat sana. Sekali ko setengah jam je nak cari parking. Kat sana ada sambutan Hari Belia 1 Malaysia. Parking semuanya penuh. Nasib baik dapat park kat tempat parking Restoran Nelayan tu.

Kami pun dengan penuh semangat...semangatlah sangat semua dah rasa kepanasan dalam kereta. Habis 1 pusingan kami tawaf taman tasik dengan memakai baju tradisional kita. Ayu gitu. Biarlah dorang nak jeling-jeling nak kata apa-apa pun. Kita tetap senyum tanpa berkata apa-apa..

Sangat keletihan ok....hehehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers