NuffnangX

Search This Blog

Daisypath - Anniversary

~ Hey, It's Me! ~

My photo
Petaling Jaya/Gurun, Selangor/Kedah, Malaysia
seorang isteri kepada jejaka kacak (amboi, puji hubby sendiri la plak!), Mama kepada 3 orang anak, macam kembar dah depa bertiga....hihihi....love them so much!

~ My Lovely Friends ~

Thursday, March 17, 2011

BEN ASHAARI : LELAKI vs PEREMPUAN KERANA FIZIKAL


  
Yeah..... join segmen Ben Ashaari lagi.... Kali ni disertakan dengan soalan-soalan panas lagi membara...
Agak-agak terjawab ke persoalan Ben Ashaari ni...hehehe.... Jom jenguk-jenguk jawapan aku...


Anda pernah jatuh cinta ? Apakah yang membuatkan anda jatuh cinta ? Kerana fizikal atau keperibadiannya ?

Mestilah pernah. Kalau x xdelah aku ni bergelar seorang isteri kan? Jatuh cinta kali pertama dengan  hubby walaupun time sekolah dulu penah bercinta tapi cinta monyet je tu. Tak dinafikan  kali pertama pertemuan dengan hubby fizikal la menjadi daya tarikan. Lama- lama dah kenal jatuh hati pula pada keperibadiaan Hubby aku yaang sorang ni. Mungkin sebab dia pandai jaga hati dan soft spoken.

Apakah anda jenis mengutamakan fizikal dalam memilih pasangan hidup ? Kenapa ?

First sekali memang pandang pada fizikal dulu lah. Pernah dengar kan dari mata turun ke hati. Pandangan mata kita x semestinya sama dengan pandangan orang lain. Kalau orang ni tengok seseorang tu cantik di mata dia x bermakna cantik pada pandangan kita kan.

Bahagian fizikal manakah yang membuatkan anda tertarik ? Kenapa ?

Tarikan pada hubby aku ni ialah pada matanya. Kalau tengok orang bikin hati wanita cair tau. Pandangan mata yang tajam punya. Boleh gak buat orang lain salah faham. Yelah macam nak mengorat je kan. Padahal xde niat pun.

Pendapat anda jika pasangan yang dah berkahwin mengatakan 'berisi tandanya bahagia' .. Apakah anda setuju ?

Setuju sangat. Macam aku sendirilah. Hubby aku memang badan dia mencanak naik sekarang dan sedang dalam proses mendapatkan bentuk badan zaman bujangnya dolu-dolu tu... hehehe.... Sebagai seorang isteri kena sokonglah hasrat murninya tu. Sebenarnya sebelum kahwin badan hubby aku ni dah naik.

Setujukah , lelaki kacak biasa kaki perempuan dan perempuan cantik pula materialistik ? Jelaskan pilihan jawapan anda ..

Ada gak kebenarannya. Tapi lelaki kacak ni pun ramai sangat peminatnya. Rezeki dah depan mata xkan nak tolak pulak...hehehe...

Perempuan cantik pulak ialah nak kelihatan cantik mestilah banyak keperluannya. Nak jaga aset-aset penting tu. Semua guna RM kan. Tu la kot sebab dorang jadi materialistik.

Beri contoh LELAKI IDAMAN ( bagi perempuan ) dan PEREMPUAN IDAMAN ( bagi lelaki ) ... Sila jelaskan pilihan anda .. kenapa anda pilih 'si dia '  .....

Aku pilih Abah aku... sebabnya abah aku sangat kuat semangat. Apa-apa yang terjadi diharungi dengan penuh semangat & redha. Lagipun Abah aku muda-muda dulu hensem tu. Jadi rebutan peminat-peminat wanita. Dah sumber inspirasi aku pun dari Abah aku. nak cari pasangan pun kalau boleh ada ciri-ciri macam abah aku. Tu yang dapat hubby aku tu. Lebih kuranglah perangai dorang berdua ni.

Apakah anda berpuashati dengan fizikal pasangan anda sekarang ?

Aku ok je yang penting hubby sihat dan cergas. Tapi hubby aku lah sibuk nak kuruskan badan tu. Impian hubby ialah nak memiliki motorsikal berkuasa besar. Kalau xdapat badan ngam macam bujang dulu  x chill la naik motorsikal macam tu kan. Hubby aku la yang kata.

Apakah anda berpuashati dengan fizikal anda sendiri ?

Alhamdulillah... yang penting aku sihat sejahtera kan.

Perlukah seseorang wanita / lelaki itu menjaga tubuh badan kerana kehendak pasangannya ?

Bagi aku perlu. Menjaga tubuh badan kita supaya menjadi sihat dan lebih sihat. Kalau time bercinta dulu kita pun nak melawa je depan pakwe kan. Dah jadi isteri ni lagilah kena cantik-cantik depan suami. Sejuk je mata suami kita yang memandang. Bonus bagi kita tau...

Zaman sekarang ini , terlalu banyak produk menguruskan badan ... Apakah anda rasa ianya benar benar mujarab ? Ada bukti ? hehehe..

Aku x pernah cuba pun. Tapi dari pengalaman kakak sepupu aku yang pernah cuba dia kata x ok pun. Memudaratkan diri adalah. Siap menderita kena berulang-alik  keluar masuk bilik air pulak. Jenuh la. Kita kena amalkan pemakanan yang sihat. Ikut keperluan kita. Makan-makan juga jangan sampai kita jadi hamba nafsu sudahlah....

 Sekian dari diri ini....hehehe....


 

2 comments:

liyana said...

rasa mcm nk join segmen Ben Ashari ni, tp mcm serupa je jawapan kita. hehehehe

bojie_boboy86 said...

hehehe....xpe2 join je....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...