NuffnangX

Search This Blog

Daisypath - Anniversary

~ Hey, It's Me! ~

My photo
Petaling Jaya/Gurun, Selangor/Kedah, Malaysia
seorang isteri kepada jejaka kacak (amboi, puji hubby sendiri la plak!), Mama kepada 3 orang anak, macam kembar dah depa bertiga....hihihi....love them so much!

~ My Lovely Friends ~

Thursday, February 24, 2011

CINTA PANDANG PERTAMA ABANG BERUNIFORM

Tiba-tiba je aku teringat kenangan masa anak dara dulu...hehehe.....

Kejadian ni berlaku semasa aku keja lepas graduat dari poli. Masa tu g keja naik bas je. Tempat keja aku ni jauh ke dalam gak la. Sebelum sampai tu aku akan lalu Caltex.

Hari-hari aku lalu tempat tu. Seperti biasala dengan lenggang- lenggok anak dara kan. Sambil jalan tu menyanyi kecil kat dalam hati. Riang-ria kanak-kanak ribena....hehehe...

Satu hari tu, kat Caltex ni adalah abang-abang beruniform. Biasala depa wat rondaan la tu. Aku yang x bersalah apa-apa ni xdela nak hirau pun kehadiran dorang ni.

Dengan xsemena-mena aku ditegur. Aku pun pandangla depa ni. Nak kata aku wat salah aku jalan kaki je pun. Salah sorang abang beruniform ni nk minta no telefon la plak. Aku ni dah la nak cepat nak g masuk keja dah ni. Aku pun senyum & meneruskan perjalanan. Lantak korangla.

Aku ingat habis macam tu je la. Rupa-rupanya dorang ikut aku dari belakang. Dahla dorang ni pakai kereta. Bukan 1 keta tapi sampai 2....  1 keta peronda & 1 keta biasa. Aku ni dah rasa gelabah semacam je ni. Orang-orang kat situ semua dah menghalakan pandangan kat aku. Kerdil sungguh aku rasa masa tu. Aku xtau nak wat pe dah. Malu gila tau sume orang pandang macam kita ni seorang pesalah. Padahal dorang nak no telefon je...

Akibat kedegilan dan kerasnya hati aku nak bagi no telefon, dorang pun berlalu pergi. Tapi dorang tinggalkan pesanan penaja tau... "Nanti kita jumpa lagi ye." Adeh...seram pulak aku rasa. Masa tu juga rasanya nak tukar je g keja tempat lain. Nasib baik aku kat sana lebih kurang 8 bulan je.... Lepas tu terus dapat keja yang tetap sampailah sekarang. Alhamdulillah...

Pesanan Awek yang Trauma : Kalau nak berkenalan tu jadilah gentlemen ckit. Tegur tu cara yang berhemah la. Janganlah guna cara Mat Rempit tu. Xperlulah sampai kaum kerabat pun nak bawa sama. Kami yang perempuan ni boleh jadi trauma tau x? huhuhu....


6 comments:

:: noremy bte rahmat :: said...

folo & BW..

mehla jenguk belog ai...

slaam kenal !(^_____^)

bojie_boboy86 said...

salam kenal gak....
tunggu ye....
hehehe....

MIZZ SUE said...

ishh..takut jugak kan klu cam ni..xpernah jd lg rase nye cam ni

bojie_boboy86 said...

hehehe.....seminggu rasa trauma tau...tgk je kereta peronda je dah cuak...skrg dah ok...hubby pun pkai uniform gak...hihihihi..

Amy Syaquena said...

uish cuak gak kan nasib x pernah jadi lagi huhu..

Note : amy follow sini sama , ada masa jemput singgah sinar raudah ye!

bojie_boboy86 said...

amy, dah singgah & follow...hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...